شماره تماس : 09121768258

نارمک گلبرگ غربی میدان هلال احمر خ گلستان خ عالم نجف ابادی

kiankhodroaria

تشخيص رنگ کیان خودرو

کارشناس خودرو جنوب تهران

https://iran-tejarat.com/Ads1214/16366220.html

کارشناسی خودرو
دارای چندین شعبه مجهز به جک بالابر در تهران

http://istgah.com/d/XjAGq0

کارشناسی خودرو با بروز ترین تجهیزات تشخيص رنگ خودرو

اعزام کارشناس خودرو با تجهیزات کامل بدون هزینه ایاب و ذهاب به تمام مناطق جنوب تهران

کارشناس رسمی خودرو انواع خودرو داخلی و خارجی

کارشناسی فنی و بدنه خودر

کارشناسی کارکرد واقعی خودرو

ارائه گزارش رسمی با ضمانتنامه و هولوگرام 💯

تنظیم قولنامه رسمی مورد تایید ادارات دولتی و بانک‌ها

انجام خدمات واکس وپولیش و سرامیک بدنه خودرو با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت با ضمانتنامه

❌ اموزش تخصصی تضمینی کارشناسی خودرو

عوامل خرابی کاتالیزور خودرو

کاتالیزور بخشی از سیستم کنترل آلایندگی خودرو است که گازهای خطرناکی نظیر منوکسید کربن و هیدروکربن‌های نسوخته را به بخار آب و دی اکسید کربن که نسبتا کم‌خطرتر است تبدیل می‌کند.

عمر این قطعه معمولا به بیش ده سال می‌رسد اما در موارد خرابی آن باید فورا عیب‌یابی و تعویض شود.

خیلی کشورها رانندگی بدون کاتالیزور به خاطر ضررهای محیط‌زیستی آن جرم سنگینی محسوب می‌شود.

کارشناس خودرو جنوب تهران

کارشناسی خودرو

علائم خرابی کاتالیزور

درست کار نکردن یا از کار افتادن کاتالیزور علائمی دارد که راننده یا کارشناس خودرو ماهر می‌تواند با بررسی آنها به عیب ایجاد شده پی ببرد. در ادامه به 9 مورد از این علائم اشاره کرده‌ایم:

افزایش ناگهانی مصرف سوخت
افت شتاب‌گیری
روشن نشدن یا استارت خوردن نامناسب خودرو
مردور شدن خودرو در تست‌های آلایندگی (به دلیل انتشار بیش از اندازه‌ی هیدروکربن و منوکسیدکربن)

روشن شدن چراغ چک خودرو
بد کار کردن خودرو و لرزش در سرعت‌های پایین

حس شدن بویی شبیه به تخم مرغ گندیده در داخل کابین. این یکی

شایع‌ترین علائم خرابی کاتالیروز است.

 

کارشناس خودرو جنوب تهران

هنگام خاموش بودن و سرد بودن خودرو، اگر کاتالیروز را با دست تکان دهید و صدای تق‌تقی شبیه به تکان خوردن سنگریزه از آن شنیده شود، علت آن فروپاشی و تخریب شبکه‌های داخل کاتالیزور است.

دمای کاتالیزور پس از مدتی رانندگی باید به 700 یا 800 درجه‌ی سانتی‌گراد برسد.

اگر این دما با حرات-سنج مادون قرمز بررسی شود و کمتر از میزان استاندارد باشد، کاتالیزور درست کار نمی‌کند.

در خودروهای قدیمی‌تر، رایج‌ترین علت خرابی کاتالیزور گرفتگی آن است.

کارشناس خودرو جنوب تهران

اگر خروج دود حاصل از احتراق موتور به علت گرفتگی شبکه‌های کاتالیزور دچار مشکل شود، ورود هوا به موتور هم دچار اختلال شده و افت شدیدی در عملکرد موتور دیده می‌شود.

کاتالیزور نسبت به تغییرات دما و ترکیبات گازهای خروجی حساس است، برای مثال خرابی واشر سرسیلندر باعث ورود آب و روغن به محفظه‌ی احتراق شده و در نتیجه گازهای خروجی ایجاد شده به کاتالیزور آسیب می‌رسانند.

اگر سیستم جرقه‌ی خودرو معیوب باشد ناقص سوختن مخلوط سوخت و هوا به کاتالیزور آسیب خواهد رساند.

گرم شدن بیش از حد موتور می‌تواند باعث خرابی کاتالیزور شود.

مکمل‌های انژکتورشور و اکتان بوسترها می‌توانند به کاتالیزور آسیب برسانند. استفاده از مواد غیراستاندارد در خودرو به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود.

کارشناس خودرو جنوب تهران

ضربه‌ی شدید و صدمات فیزیکی هم می‌توانند از علل خرابی کاتالیزور باشند.

باید توجه داشت که برطرف کردن این عیوب قبل از اقدام به تعویض کاتالیزور الزامی است، چرا که در صورت رفع نشدن مشکل، دوباره به کاتالیزور آسیب خواهد رسید.

 

کارشناس خودرو می‌توانند با استفاده از دستگاه دیاگ و بررسی پارامترهای مربوط به کاتالیزور، مانند راندمان حجمی موتور یا کارکرد سنسور اکسیژن، عیب ایجادشده را تشخیص داده و بعد کاتالیزور خراب را تعویض کنند.

کارشناس سیار خودرو
کارشناس خودرو جنوب تهران ☎️ 02177691112

با صرف هزینه اندک خرید خودروی خودتان را بیمه کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *