تشخيص رنگ کیان خودرو
کارشناسی خودرو کل تهران
می دانید مهم ترین بخش ها در کارشناسی بدنه خودرو کدام اند؟
کارشناسی سقف خودرو
پر اهمیت ترین قسمت بدنه سقف ماشین می باشد که معمولا در صورت آسیب دیدگی توصیه نمی شود، خودرو خریداری شود زیرا معمولا ضربه به سقف موجب ضربه به ستون ها می شود که البته تاثیر چشمگیری در کارشناسی سلامت ماشین خواهد داشت.کارشناسی خودرو کل تهران
کارشناسی ستون خودرو
ضربه به ستون ها موجب کاهش استقامت بدنه همچنین به هم خوردن نشیمن گاه درب ها، گلگیرها مخصوصا رگلاژ درب ها می شود.
پس از بخش سقف و ستون های ماشین، بحرانی ترین بخش بدنه شاسی های جلو عقب هستند.کارشناسی خودرو کل تهران
کارشناسی شاسی خودرو
شاسی های جلو اهمیت بیش تری در کارشناسی خودرو دارند. زیرا ضربه به این قسمت موجب به هم خوردن نشیمن گاه موتور، گیربکس ، رادیاتور و دیگر بخش های اساسی خودرو می شود.کارشناسی خودرو کل تهران
کارشناسی میزان فرمان خودرو
تنظیم زوایای فرمان برای همیشه به هم می خورد، سیستم کنترل پایداری ماشین هیچوقت مثل روز اول خود نخواهد شد. در مرحله آخر درب ها، گلگیرها قرار دارند که هر یک با توجه به رنگ شدگی یا تعویض شدگی موجب افت قیمت خودرو خواهند شد.
وضعیت فنی خودرو مورد بررسی قرار می گیرد تا صحت عملکرد قطعات تایید شود. قطعات حیاتی چون موتور، گیربکس ، سنسورها … بسیار مهم هستند.کارشناسی خودرو کل تهران
کارشناسی موتور خودرو چگونه است ؟
موتور خودرو یکی از مهم ترین قسمت های خودرو به اصطلاح قلب تپنده ماشین می باشد. کارشناسی، بررسی این قسمت خودرو بسیار ضروری می باشد.
خرید ماشین بدون کارشناسی موتور می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به شما تحمیل کند.
مواردی که باید آن ها را بررسی کرد : دمای موتور ، نشت روغن ، لرزش موتور و … می باشد.
بررسی موتور ماشین تنها به دلیل سر و صدای موتور و صداهای غیر معمول نیست ، حتی اگر خودرو هیچ گونه صدا و لرزش غیر طبیعی ندارد باید بررسی شود. کارشناسی خودرو کل تهران
کارشناسی گیربکس با دستگاه دیاگ خودرو به چه صورتی می باشد ؟
بستگی به نوع خودرو و گیربکس ان دارد، که به صورت دستی و اتوماتیک دنده ها را جا به جا می کند.
وظیفه ای که گیربکس دارد انتقال قدرت تولید شده توسط موتور به چرخ می باشد.
اگر گیربکس دچار مشکل شده باشد باعث بالا رفتن میزان سوخت هزینه ها برای شما خواهد شد و بررسی این قسمت نیازمند تخصص می باشد
امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه ی ماشین ها مجهز به کامپیوتر های پیشرفته شده اند. این کامپیوتر ها اطلاعاتی مانند : مسافت طی شده خودرو ، میزان مصرف سوخت ، خطاها ، سیستم ایر بگ ها و … را در خود ثبت می کند .
دستگاه های دیگر همگی کد خوان هستند این اطلاعاتی که توسط کامپیوتر خودرو ثبت می شود را بررسی می کند. هرچه ماشین حرفه ای تر باشد کدهای بیشتری را می توان توسط دستگاه دیاگ بررسی کرد. کارشناسی خودرو کل تهران
تفاوت کارشناسی خودرو و معاینه فنی در چیست؟
در کارشناسی تخصصی ، تمامی قسمت های خودرو از رنگ ، بدنه ، داخل کابین ، فنی
، گیربکس و… توسط کارشناس تخصصی و ماهر ماشین مورد بررسی قرار می گیرد.
اما در معاینه فنی خودرو ، هدف اصلی معاینه فنی به لحاظ استانداردهای مورد نظر دستگاه های اجرایی می باشد.
در صورتی که ماشین شما استاندارد های لازم را نداشته باشد جریمه خواهد شد اما بررسی تخصصی خودرو امری اختیاری است و اغلب در هنگام خرید فروش خودرو آن را انجام می دهند.
با توجه به این که ماشین های داخلی، خارجی تفاوت بسیار زیادی از لحاظ موتور، گیربکس ، آپشن ها تجهیزات و… دارند، هزینه تخصصی کارشناسی خودرو بر اساس نوع، مدل خودرو بسیار متفاوت است.کارشناسی خودرو کل تهران
هزینه کارشناسی خودرو
بعضی اوقات هزینه ی اضافی که بابت کارشناسی ماشین در محل پرداخت می شود ارزش چندایی نسبت به آن ماشین ندارد.
خودروهایی که از سال تولید آن ها مدت زمان زیادی گذشته است
ولی بی رنگ یا بدون مشکل آگهی می شوند تا 90 درصد موارد دروغ هستند و باید به دقت آن را کارشناسی فنی ماشین انجام دهید.کارشناسی خودرو کل تهران
حتما پیش از درخواست کارشناسی مورد نظر ، ماشین مورد نظر خود را از نزدیک بازدید کنید.
عیب های ظاهری آن نظیر خط و خش و سایر موارد را بررسی کنید.. در صورتی که خودرو از نظر ظاهری مورد پسند شما قرار گرفته باشد ، درخواست کارشناس رنگ خودرو تخصصی بدهید.