شماره تماس : 09121768258

نارمک گلبرگ غربی میدان هلال احمر خ گلستان خ عالم نجف ابادی

kiankhodroaria

کارشناس رسمی خودرو

مرکز کارشناسی فنی و تشخیص رنگ کیان خودرو اریا

 

مجهزترین تشخیص رنگ خودرو
کارشناسی فنی و تشخیص رنگ خودرو

مجهزترین مرکز تشخيص رنگ خودرو شرق تهران

دارای چندین شعبه مجهز به جک بالابر و اتاق نور ایزوله

اعزام کارشناس سیار خودرو با تجهیزات کامل به تمام مناطق تهران

تست و بررسی بیش از 400 ایتم از فنی و بدنه خودرو با بروز ترین تجهیزات کارشناسی خودرو

تشخيص کارکرد واقعی خودرو

تست تخصصی گيربكس اتوماتیک ماشین

بررسی اصالت اتاق و مدارک خودرو

ارائه گزارش رسمی با ضمانتنامه و هولوگرام 💯

تنظیم قولنامه رسمی مورد تایید ادارات دولتی و بانک‌ها

❌ اموزش تخصصی تضمینی کارشناسی خودرو

انجام خدمات واکس وپولیش و سرامیک بدنه خودرو با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت و ضمانتنامه

با صرف هزینه اندک خرید خودروی خودتان را بیمه کنید

 کارشناس رسمی خودرو ☎️02177691112

 

یک کارشناس رسمی خودرو فردی متخصص است که دانش و تجربه کافی در زمینه خودرو و صنایع مرتبط با آن دارد. این کارشناسان در حوزه‌های مختلف مانند خرید و فروش خودرو، تعمیرات، نگهداری، و بررسی فنی فعالیت می‌کنند. نقش کارشناس رسمی خودرو به‌ویژه در مواقعی مثل خرید خودروی دست‌دوم، بررسی مشکلات فنی، یا ارائه مشاوره‌های تخصصی اهمیت زیادی دارد.

  1. بررسی فنی خودرو:
    • کارشناسان خودرو توانایی بررسی و تحلیل وضعیت فنی خودرو را دارند. آن‌ها می‌توانند وضعیت موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، ترمز، و سایر بخش‌های فنی خودرو را ارزیابی کنند.
  2. تشخیص مشکلات و ارائه راهکار:
    • در صورت وجود مشکلات فنی یا خرابی در خودرو، کارشناس رسمی خودرو می‌تواند مشکلات را شناسایی کند و توصیه‌هایی برای تعمیرات یا تعویض قطعات ارائه دهد.
  3. مشاوره در خرید و فروش خودرو:
    • در هنگام خرید یا فروش خودرو، کارشناسان خودرو می‌توانند به افراد کمک کنند تا از قیمت منصفانه مطلع شوند و همچنین وضعیت خودرو از نظر فنی و قانونی بررسی شود.
  4. ارزیابی ارزش خودرو:
    • با توجه به وضعیت خودرو از نظر فنی، ظاهری، و اسناد قانونی، کارشناسان خودرو می‌توانند ارزش واقعی خودرو را ارزیابی کرده و به خریداران یا فروشندگان مشاوره دهند.
  5. بررسی تصادفات و تعمیرات:
  6. بررسی مدارک و سوابق قانونی:
    • کارشناسان خودرو وضعیت اسناد قانونی مثل سند مالکیت، بیمه، و معاینه فنی را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند خودرو از نظر قانونی مشکلی ندارد.
  7. ارائه گزارش کارشناسی:
    • پس از بررسی خودرو، کارشناس رسمی خودرو گزارشی جامع از وضعیت خودرو، شامل مشکلات احتمالی، ارزش واقعی، و نکات مهم برای خریدار یا فروشنده تهیه می‌کند.

مزایای استفاده از کارشناس رسمی خودرو:

  • کاهش ریسک: با استفاده از خدمات کارشناس، احتمال خرید خودرو با مشکلات فنی یا حقوقی کاهش می‌یابد.
  • تصمیم‌گیری بهتر: کارشناس با بررسی جامع و دقیق، اطلاعاتی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تصمیم بهتری بگیرید.
  • ارزیابی دقیق: کارشناسان خودرو با تجربه و دانش خود می‌توانند ارزش واقعی خودرو را تعیین کرده و از پرداخت بیش از حد جلوگیری کنند.
  • خرید خودروی دست‌دوم: برای اطمینان از وضعیت فنی و حقوقی خودرو.
  • فروش خودرو: برای تعیین ارزش منصفانه خودرو و ارائه گزارش به خریداران.
  • بررسی خودروهای تصادفی: در صورت خرید خودروهایی که تصادف داشته‌اند و نیاز به بررسی دقیق دارند.
  • مشکلات فنی پیچیده: زمانی که مشکل خودرو پیچیده است و نیاز به تحلیل تخصصی دارد

آیا لاستیک‌های دست دوم قابل اعتماد هستند؟ نگاهی به مزایا و معایب لاستیک دست دوم

آیا لاستیک‌های دست دوم قابل اعتماد هستند؟ نگاهی به مزایا و معایب لاستیک دست دوم لاستیک

بازار لاستیک خودرو این روزها از هر زمانی آشفته‌تر شده و خرید لاستیک به یکی از دردسرهای مالکین خودروها تبدیل شده است.

برندهای کره‌ای و ژاپنی مطرح همچون هانکوک، کومهو و یوکوهاما این روزها کمیاب و گران هستند و برندهای چینی نیز جایگاه برندهای کره‌ای را در بازار گرفته‌اند.

تولیدکنندگان ایرانی نیز قادر به تامین تمام سلایق بازار نیستند در حالی‌که قیمت لاستیک ایرانی نیز طرح مدت اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.کارشناس رسمی خودرو

در چنین شرایطی برخی مالکان خودروها توانایی خرید لاستیک نو را ندارند و به همین دلیل بازار لاستیک‌های دست دوم رونق پیدا کرده است.

خرید لاستیک‌های جدید خودروهای صفر کیلومتر موسوم به لاستیک زیر صفری هم راهکار دیگری برای این مالکان است. اما لاستیک‌های دست دوم تا چه حد قابل اعتماد هستند؟کارشناس رسمی خودرو

 

 

نگاهی به قوانین انگلستان در مورد خرید لاستیک دست دوم

 

جالب است بدانید که خرید و فروش لاستیک دست دوم در برخی کشورها همچون انگلستان غیرقانونی نیست و سالانه حدود 5.5 میلیون حلقه تایر دست دوم در انگلستان به فروش می‌رسد، البته خرید و فروش این تایرها برخلاف کشور ما تابع قوانین خاصی است.

برای مثال فروشندگان باید قبل از فروش تایر دست دوم، وضعیت سلامتی لاستیک را چک کنند و لاستیک حداقل دو میلی‌متر آج داشته باشد. همچنین لاستیک‌های دست دوم باید با حروف بزرگ در جداره خارجی و داخلی خود علامت‌گذاری شوند.کارشناس رسمی خودرو

 

لاستیک

 

لاستیک دست دوم برای افرادی مناسب است که به دلایلی ناچار به خرید لاستیک هستند اما بودجه لازم و کافی برای خرید لاستیک نو را ندارند.

بنابراین دولت انگلستان با وضع قوانین سخت‌گیرانه از بروز مخاطرات و حوادث ناخواسته که بر اثر لاستیک‌های فرسوده اتفاق می‌افتند، جلوگیری می‌کند.کارشناس رسمی خودرو

 

 

مزایای استفاده از تایرهای دست دوم

 

برای افرادی که خودرو دست دومی را به تازگی خریداری کرده‌اند و وضع لاستیک‌های خودرو خریداری نامناسب است، خرید لاستیک دست دوم سالم و کارآمد گزینه مطلوبی می‌تواند باشد.

این کار عمل مرسومی هنگام خرید خودرو کارکرده محسوب می‌شود اما توجه به کیفیت و تاریخ انقضا لاستیک‌ها الزامی خواهد بود.

حداقل آج لازم برای استفاده از یک تایر دست دوم حدود 1.6 میلی‌متر در انگلستان و 3 میلی‌متر در آلمان تعیین شده است. بنابراین اگر لاستیک دست دوم با مقدار آج بیش از این مقدار خریداری کنید، برای مدتی قابلیت استفاده خواهد داشت.کارشناس رسمی خودرو

در نهایت مزیت مهم خرید لاستیک دست دوم این است که قیمت کمتری از لاستیک نو دارند و برای جیب راننده مناسب‌تر هستند. از سوی دیگر می‌توانید به جای خرید لاستیک نو ایرانی یا چینی، لاستیک دست دوم کره‌ای یا ژاپنی خریداری کنید.کارشناس رسمی خودرو

 

 

معایب لاستیک‌های دست دوم

کارشناس رسمی خودرو

مهم‌ترین عیب لاستیک‌های دست دوم به ایمنی پایین‌تر آن‌ها در مقایسه با لاستیک نو مربوط می‌شود.

اگر این تایرها برای استفاده راننده قبلی مناسب نبودند و اقدام به فروش آن‌ها کرده است، چطور می‌توانند برای استفاده شما مناسب باشند؟

کارشناس رسمی خودرو

حتی با وجود آن‌که در کشورهایی همچون انگلستان قوانین محکمی در زمینه خرید فروش لاستیک‌های دست دوم وجود دارد، مطابق گزارش موسسه اعتبار سنجی TyreSafe حدود 98 درصد تایرهای دست دوم از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و 34 درصد آن‌ها در شرایط کاملا ناامنی قرار دارند.

لاستیک‌های دست دوم عمق آج کمتری دارند و به همین دلیل چسبندگی کمتری را با سطح زمین برقرار می‌کنند.

در نتیجه خودرو شما پایداری کمتری خواهد داشت و در پیچ‌های تند یا ترمزهای شدید، این مورد خطرآفرین خواهد شد. طبیعی است که چسبندگی اندک لاستیک با سطح جاده در هنگام بارندگی نیز دردسر ایجاد می‌کند.

 

کارشناس رسمی خودرو

 

لاستیک‌های دست دوم به اندازه لاستیک‌های نو دوام ندارند چرا که مدتی از عمر آن‌ها گذشته و مورد استفاده واقع شده‌اند.

بنابراین در مدت زمان کوتاه‌تری مجبور به تعویض لاستیک‌ها خواهید شد. یک تایر نو حدود هشت میلی‌متر آج دارد در حالی‌که لاستیک دست دوم حدود یک چهارم از این آج را دارد.

لاستیک دست دوم تنها برای چند صد کیلومتر مناسب خواهد بود و سپس نیاز به تعویض خواهد داشت.کارشناس رسمی خودرو

این مساله سبب می‌شود که قیمت‌ کمتر لاستیک‌های دست دوم در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

درست است که خرید تایرهای دست دوم برای شما هزینه کمتری به همراه خواهند داشت اما در مدت زمان کوتاه‌تری نیاز به خرید مجدد لاستیک پیدا خواهید کرد.

کارشناس رسمی خودرو با تجربه و بهرگیری از تجهيزات بروز و کادری مجرب در کنار شماست تا بهترین خدمات کارشناسی خودرو را به شما عزیزان ارائه نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *